Японські вчені вважають, що під поверхнею холодного Плутона зберігається теплий океан води

Японські геофізики показали, що ізоляційний шар газогідратів може зберігати теплий рідкий океан під крижаною поверхнею холодного Плутона.

Про це пише Naked-science.

Влітку 2015 року космічний зонд New Horizons вперше зблизився з Плутоном і надіслав детальні знімки поверхні карликової планети та її супутників. Мабуть, найпомітнішою та інтригуючою деталлю топографії Плутона виявилася рівнина Супутника – світла, витягнута і плоска крижана низина в районі екватора діаметром майже 1500 кілометрів. Вчені висловили припущення, що подібні рівні області можуть свідчити про присутність на Плутоні прихованого під льодом рідкого океану. З іншого боку, з урахуванням древнього віку і скромних розмірів карликової планети, то такий океан повинен був замерзнути вже дуже і дуже давно.

У новій статті, опублікованій в журналі Nature Geoscience, японські вчені демонструють механізм, завдяки якому Плутон може досі зберігати бакен під льодом. Сунічі Камата (Shunichi Kamata) і його колеги припустили, що під поверхнею рівнини Супутника є ізолюючий шар газових гідратів (клатратів), що утворилися з суміші замерзлої рідини (тут – в основному води) і газів (в основному метану). Вони погано проводять тепло і теоретично могли б забезпечити достатню ізоляцію для збереження рідини в більш глибоких шарах.

Для перевірки цієї гіпотези вчені провели комп’ютерне моделювання еволюції Плутона починаючи ще з формування Сонячної системи – як з ізолюючим шаром клатратів, так і без нього. Розрахунки показали, що без збереження тепла газогідратів рідкий океан під поверхнею повинен повністю замерзнути за якийсь мільйон років. З іншого боку, при наявності ізолюючого шару цей процес розтягується на мільярд років і більше. Тому теоретично океан може зберігатися на Плутоні досі.

Нагадаємо, атмосфера Плутона може повністю зникнути протягом десяти років.